- Podpisaliśmy dziś przedwstępną umowę z firmą Sportfive na okres 2010-2020. Wynegocjowana suma - sto milionów euro netto - jest dla nas bardzo satysfakcjonująca. Tę kwotę zdecydowaliśmy ujawnić, by uniknąć medialnego szumu i wszelkich spekulacji. Reszta kontraktu jest objęta tajemnicą handlową - powiedział PAP-owi prezes PZPN Grzegorz Lato, dodając że pieniądze trafiać będą do związku w ratach. Sportfive już długo współpracuje z PZPN-em. Na razie jednak ograniczał się do organizowania zgrupowań reprezentacji, wyszukiwaniu dla nich sparingpartnerów i sprzedaży praw do transmisji z meczów Orłów. - Teraz firma Sportfive będzie odpowiedzialna nie tylko za część medialną, ale także za całą działalność marketingową PZPN-u. Na jej barkach spoczywało będzie choćby opracowanie gadżetów, założenie strony internetowej i sprzedawanie poprzez nią gadżetów i pamiątek - tłumaczył rzecznik PZPN-u Jakub Kwiatkowski. Umowa między stronami jest już wynegocjowana i gotowa do podpisu. - Sportfive nadal będzie organizował mecze towarzyskie reprezentacji Polski, poszukiwał rywali dla niej i organizował letnie oraz zimowe zgrupowania. To bardzo dobra umowa dla nas. Nie musimy się już martwić o to, że w budżecie zabraknie pieniędzy - podkreślał Kwiatkowski. Rocznie PZPN otrzyma od Sportfive-u 10 mln euro. - Umowę, która wiązała nas z PZPN do 2014 roku zastąpiliśmy nową, do roku 2020. To jest znak nowych czasów, gdyż nie ogranicza się jedynie do nabycia przez nas praw telewizyjnych i ich sprzedaży. Teraz działać będziemy na znacznie szerszym polu. Stworzymy wspólną firmę, która będzie sprzedawać wszystko, co można skomercjalizować w PZPN - wyjaśnił PAP-owi szef polskiego oddziału Sportfive, Andrzej Placzyński i dodał, że jego firma otrzymywać będzie prowizje za załatwione kontrakty. - Dlatego sto milionów euro stanowi sumę gwarantowaną, która dotyczy wyłącznie praw telewizyjnych do meczów reprezentacji Polski. Wszyscy mamy nadzieję, że będzie to suma większa - podkreślił Placzyński. Nowy kontrakt obejmuje również organizację dla polskich trenerów stażów klubach zachodniej Europy. - To jest zupełna nowość - zaznaczył Placzyński. Do przetargu na sprzedaż praw marketingowych i medialnych stanęła jeszcze firma UFA, ale prezes Lato zapewnił, że jej oferta była mniej korzystna. W głosowaniu nad przyjęciem warunków Sportfive-u wzięło udział 15 członków zarządu PZPN-u. 12 było za, dwóch przeciw, a jeden się wstrzymał. Umowa zostanie podpisana po konsultacji z prawnikami.