"W naszej opinii sponsorowanie polskiej reprezentacji w obecnych warunkach nie przynosi spółkom Compensa spodziewanych korzyści biznesowych, to jest nie wspiera budowania pozytywnego wizerunku naszej marki. W związku z tym również do momentu zakończenia trwającej obecnie umowy sponsorskiej logo naszych spółek nie będzie prezentowane podczas meczów reprezentacji Polski w piłce nożnej" - napisano w oświadczeniu. W środę podobne argumenty podał Bank Zachodni WBK, który zdecydował się wycofać reklamy na banerach wokół boiska na Stadionie Narodowym w Chorzowie w meczu eliminacji MŚ ze Słowacją (0:1). Bank napisał w oświadczeniu, że "solidaryzuje się z kibicami piłki nożnej w Polsce i podpisuje się pod stwierdzeniem wielokrotnie wyśpiewywanym podczas ostatnich meczów reprezentacji: Piłka nożna dla kibiców". Przez kilka tygodni fani nawoływali na różnych forach do bojkotu środowego meczu, który zakończył nieudane eliminacje do przyszłorocznego mundialu. Na stadionie zasiadło zaledwie około 5 tysięcy widzów. Zaniepokojenie sytuacją wyrazili we wtorek także inni sponsorzy reprezentacji. Większość odcięła się od działań PZPN i samego związku, podkreślając, że ich celem jest wspieranie piłkarzy i trenerów. Czytaj także: Paniczna reakcja sponsorów kadry PZPN gotowy na spotkanie z bojkotującymi kibicami