Centra pobytowe dla reprezentacji grających w Euro-2012 muszą spełniać szereg warunków, postawionych przez Europejską Unię Piłkarską (UEFA). Dużą wagę przywiązuje się do jakości hoteli, w których piłkarze będą spędzać większość czasu. Obiekty te muszą mieć w standardzie pięć gwiazdek, choć możliwe jest także, aby niektóre były czterogwiazdkowe. Hotele muszą gwarantować wysoki poziom komfortu, prywatności oraz bezpieczeństwa dla zawodników. Organizatorzy Euro-2012 powinni udostępnić przynajmniej 32 różne hotele (minimum 16 w Polsce i 16 na Ukrainie). Każda drużyna ma prawo zdecydować się na wybór bazy pobytowej dopiero po końcowym losowaniu grup turnieju finałowego ME. W każdym z proponowanych hoteli musi być co najmniej 50 standardowych pokoi dwuosobowych, pięć apartamentów i kolejnych pięć o podwyższonym standardzie. Zespoły mają wprowadzić się tam pięć dni przed meczem otwarcia, a wyprowadzić po odpadnięciu z turnieju w rundzie grupowej. Natomiast drużyny, które awansują do kolejnych rund mistrzostw, będą mogły wyprowadzać się ze swej bazy i przenosić się między tzw. hotelami transferowymi lub pozostać w ośrodku maksymalnie jeden dzień po meczu finałowym. Lokalizacja bazy jest uzależniona całkowicie od wymagań zespołu. Nie jest ona wymagana na terenie miast gospodarzy meczów. Musi być spełniony warunek, iż w odległości 20 minut jazdy od hotelu udostępniona zostanie infrastruktura treningowa, która będzie odpowiadała standardom ustanowionym przez UEFA. Tam musi być zapewniona m.in możliwość przeprowadzania treningów "zamkniętych", a do dyspozycji piłkarzy musi być przynajmniej jedno najwyższej jakości boisko o standardowych wymiarach 105x68 m. W obiekcie treningowym będzie musiała być m.in. przynajmniej jedna główna trybuna lub trybuna dla widzów i mediów, oddzielona od płyty boiska. Jeżeli zespół wybierze hotel poza miastem-gospodarzem meczów, to musi on znajdować się w odległości nie większej niż jedna godzina jazdy autokarem od lotniska zdolnego obsługiwać 100- osobowe samoloty. Oprócz zakwaterowania na czas Euro-2012 hotele muszą gwarantować także dostępność sal konferencyjnych na potrzeby zespołu (jedna na 40 osób i jedna na 12 osób), wydzielonych stref wypoczynku (salon o powierzchni 200-300 m2), strefy fizjoterapii oraz stref wyłącznego dostępu do hotelowej siłowni i basenów. Drużyny będą potrzebować także wydzielonej sali jadalnej (na 40 osób), zaś przygotowywaniem posiłków zajmował się będzie szef kuchni, znajdujący się w składzie ekipy. Dla zapewnienia prywatności piłkarzy ważne będzie, aby mogli oni poruszać się swobodnie między każdą z wyznaczonych stref bez potrzeby przechodzenia przez ogólnodostępne powierzchnie hotelowe. Reprezentacje opuszczą miejsce pobytu na jeden dzień przed rozegraniem meczu, gdy przeniosą się do hotelu transferowego, mieszczącego się w mieście, w którym odbędzie się spotkanie danej drużyny. Przenosiny jednak nie będą miały miejsca w przypadku, gdy hotel pobytowy położony będzie w mieście-gospodarzu lub znajdował się będzie w odległości mniejszej niż 100 km od stadionu. Po rozegraniu meczu, jeszcze tego samego dnia lub następnego, piłkarze wrócą do bazy. W standardzie hotelu będzie musiał być także parking dla co najmniej 10 osób, podjazd dla autokarów, możliwość dyskretnego dojazdu i wyjazdu dla członków zespołu i bezpośrednie wejście prosto z samochodów lub autobusów do hotelu z parkingu lub podjazdu. Hotele będą musiały także zapewnić gościom odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Bazy pobytowe, nowo budowane lub planowane do modernizacji, muszą być gotowe do użytkowania na początku 2010 roku. Wstępnego wyboru obiektów ośrodków dokona PZPN, zaś ostateczną selekcję przeprowadzi komisja UEFA. Potem jej członkowie zajmą się przydziałem hoteli poszczególnym zespołom, jednak nie będzie obowiązku decydowania się na jedną z propozycji. Uczestnicy Euro- 2012 będą mogli we własnym zakresie znaleźć hotel i ośrodek treningowy.