Chodzi przy tym nie tylko o aspekt sportowy, ale również o profesjonalizację rynku piłkarskiego. Konferencja biznesu piłkarskiego Football Business Conference (www.fbc.ag), która odbędzie się 2 kwietnia w Warszawie, jest kolejnym krokiem w kierunku dołączenia do poziomu w krajach rozwiniętych piłkarsko. Jednodniowa konferencja w warszawskim Centrum Olimpijskim połączona jest z popołudniowym spotkaniem networkingowym. Cała impreza to doskonałe miejsce do nauki oraz nawiązywania kontaktów biznesowych. Doświadczeni partnerzy, SPORT+MARKT oraz ESB Event Sport Business, wspierają polskich organizatorów - Advertising Group. Gwarantuje to najwyższą jakość konferencji. - Ta konferencja jest niezwykle ważna pod wieloma względami biznesu piłkarskiego - twierdzi Adam Olkowicz, wiceprezes PZPN i szef zespołu Euro 2012. - Dla Polski i Ukrainy jest to wyjątkowa szansa rozwoju i podniesienia standardów sportowych i gospodarczych. Biznes piłkarski w Polsce i na Ukrainie otrzymał dodatkowy impuls do robienia postępów. Obydwa kraje przy okazji konferencji zamierzają wyjaśnić wszystkie wątpliwości dotyczące przygotowań do Euro 2012, chcą pilnie się uczyć od doświadczonych ekspertów z całej Europy i zaprezentować się jako rynek z ogromnym potencjałem. Organizatorzy Football Business Conference utworzą również nowe kanały komunikacji w celu przekazywania mediom europejskim aktualne i sprawdzone informacje dotyczące przygotowań do Euro 2012. - Profesjonalizacja sportu spowodowała, że wiele tego typu konferencji odbywa się w krajach zachodnioeuropejskich. W związku z ogromnym zainteresowaniem całej Europy towarzyszącym Euro 2012, Polska i Ukraina zamierzają dołączyć do rynków zachodnioeuropejskich - powiedział Marcel Cordes, dyrektor wykonawczy Sport+Markt, który będzie jednym z prelegentów konferencji. Ponadto wśród prelegentów znajdują się tak znane nazwiska jak: Ian Nuttall (założyciel Stadia/współzałożyciel Event & Venue Management Institute), Andrea Gaudenzi (Bwin), Hans-Willy Brockes (ESB Event Sport Business) oraz Edward Freedman (były szef merchandisingu w Manchesterze United). Patronem medialnym konferencji jest INTERIA.PL.