"Poznańską arenę miałem okazję wcześniej widzieć w telewizji. Ale tylko z zewnątrz. Dziś mogę zobaczyć, jak on wygląda w środku. Podoba mi się, na pewno jest trochę inny od tych, które widziałem w Warszawie czy Gdańsku. Na swój sposób dość oryginalny" - przyznał dziennikarz Al Jazeera Sport Channel Fatah Khoudiri. Al Jazeera, która dociera do ponad 200 milionów ludzi, przygotowuje program "100 dni do Euro". Stacja ma wyłączność praw transmisji turnieju na wszystkie niemal kraje arabskie. "Chcemy pokazać jak wyglądają miasta-gospodarze na 100 dni przed piłkarskimi mistrzostwami Europy. Materiał zostanie wyemitowany pod koniec lutego" - wyjaśnił Khoudiri. Przedstawiciele katarskiej telewizji zapoznali się także z budową dworca kolejowego oraz głównymi drogami dojazdowymi. Rozmawiali również z policją o zabezpieczeniu turnieju. Jak powiedziała rzeczniczka spółki Euro Poznań 2012 Joanna Janowicz-Strzyżewska, dziennikarze Al Jazeera zainteresowali się też projektami społecznymi realizowanymi przez miasto. "Wydaje nam się, że to przedsięwzięcie jakim jest Euro 2012 ociera się tylko o Europę, a tymczasem ludzie z tak daleka, chcą wiedzieć, jak u nas - w Polsce, w Poznaniu przebiegają przygotowania do mistrzostw. Ogromne wrażenie na naszych gościach zrobiła akcja +Krewni Euro+, a także obrazki dzieci, które malowały Euro swoimi oczami. Tego typu projekty nie zawsze towarzyszą w krajach, które organizują takie imprezy" - podkreśliła rzeczniczka. Reporterzy z Al Jazeera wcześniej gościli w Warszawie i Gdańsku, a swoją podróż po Polsce zakończą wizytą we Wrocławiu.