"Transport wyruszył z Poznania w poniedziałek wieczorem, a dotarł na stadion we wtorek o czwartej rano" - poinformowała Daria Kulińska z Narodowego Centrum Sportu, dodając, że kolejna część powinna pojawić się w Warszawie do końca miesiąca. We wtorek rozpoczął się montaż dwóch części iglicy, ustawionych na specjalnym rusztowaniu. Elementy zostaną zespawane przez specjalistów z zakładów Cegielskiego w Poznaniu, w których zostały wyprodukowane. Po połączeniu wszystkich części cała iglica, na której będzie zamontowany specjalny garaż dla ruchomego dachu oraz cztery wielkoformatowe ekrany, podwieszona zostanie nad płytą boiska na 72 stalowych linach. Jej wierzchołek będzie najwyższym punktem Stadionu Narodowego i znajdzie się około 112 metrów nad poziomem Wisły. Dolna część iglicy znajdzie się 40 metrów nad poziomem boiska. Stadion Narodowy w Warszawie (55 tys. miejsc, koszt 1,915 mld złotych) jest jednym z czterech obiektów, które gościć mają mecze EURO 2012 w Polsce. Pozostałe powstają w Gdańsku (630 mln, 44 tys.) i Wrocławiu (853 mln, 40 tys.). 20 września br. otwarto stadion w Poznaniu (537 mln zł, 42 tys.). Budowa Stadionu Narodowego rozpoczęła się w październiku 2008 roku, zakończenie prac budowlanych zaplanowano na wiosnę 2011, a oficjalne otwarcie obiektu przewidziane jest na lipiec 2011.