Podkomisja obradowała w środę we wrocławskim Urzędzie Wojewódzkim. Urzędnicy obejrzeli m.in. wrocławskie prezentacje dotyczące czterech kluczowych dla organizacji mistrzostw tematów- inwestycji komunikacyjnych, bazy hotelowej, lotniska oraz powstającego stadionu na Maślicach. - Siedem miesięcy temu, podczas pierwszej wizyty w stolicy Dolnego Śląska, miałem dużo wątpliwości czy harmonogram prac we Wrocławiu jest możliwy do zrealizowania. Okazało się, że byłem w błędzie - mówił Biernat. Poseł dodał, że do 2012 r. nikt nie będzie już kwestionował decyzji UEFA o tym, że Wrocław będzie organizatorem mistrzostw, "chyba że miasto na tym etapie nagle zaśnie i przestanie realizować harmonogram przygotowań". - Przedstawione dziś prezentacje nastrajają optymistycznie. Wrocław naprawdę świetnie daje sobie radę z inwestycjami i to zarówno tymi, które miasto realizuje samodzielnie jak i z tymi, które powstają we współpracy m.in. z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad - podkreślił Biernat. Obecny na obradach podkomisji wiceprezydent Wrocławia Maciej Bluj zaznaczył, że dla realizowanych inwestycji przygotowany został odpowiedni bufor czasowy, "ale i tak chcielibyśmy jeszcze bardziej skrócić czas ich realizacji". Obecnie na terenie budowy stadionu piłkarskiego na Maślicach wykonano już część wykopu na terenie parkingu wielopoziomowego oraz na terenie przyszłej korony stadionu. Rozpoczęły się także pierwsze wylewki, tzw. "chudego betonu", który zabezpieczył grunt pod trybunami stadionu i będzie stanowił część konstrukcji żelbetowej, która tam powstanie. Na placu budowy pracuje już kilkadziesiąt maszyn, w tym m.in. 49 wywrotek i wozideł, 9 ładowarek, 3 koparko-ładowarki i 2 wibromłoty. Na 5 czerwca zaplanowano uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego. Bluj przypomniał, że wybrano także generalnego wykonawcę nowego terminala lotniczego. Konsorcjum w skład, którego wchodzi m.in. firma Hochtief Polska wyceniło swoją ofertę na ponad 296 mln i zadeklarowało, że wybuduje terminal do końca marca 2011 r. - Jeśli nie wpłyną żadne protesty, to umowa z generalnym wykonawcą podpisana zostanie już w czerwcu - powiedział dyrektor wrocławskiego lotniska Dariusz Kuś. Nowy terminal ma mieć powierzchnię blisko 50 tys. metrów kwadratowych. Inwestycja pozwoli na zwiększenie przepustowości wrocławskiego lotniska z 1,2 do 3,2 miliona pasażerów rocznie. W ramach projektu powstanie również ponad tysiąc miejsc parkingowych. Komisja po raz kolejny oceni przygotowania Wrocławia za ok. sześć miesięcy. Już za kilka tygodni jej członkowie spotkają się natomiast z władzmi Poznania i Gdańska.