"W sprawie pasa startowego fachowcy uważają, iż nie ma potrzeby budować zbędnych metrów i my tego robić nie będziemy"- cytuje Azarowa agencja Interfax-Ukraina. Na zachowanie pierwotnie planowanej długości pasa nalegał burmistrz Lwowa Andrij Sadowy, uzasadniając, że wtedy lwowskie lotnisko mogłoby przyjmować samoloty wszystkich typów. Natomiast przedstawiciele Narodowej Agencji ds. Euro 2012 bronią swojej decyzji, powołując się na ekspertyzę Ministerstwa Transportu, zgodnie z którą na potrzeby Lwowa wystarczy pas długości ok. 3,3 km, a jego skrócenie pozwoli zaoszczędzić ok. 350 mln hrywien, tj. ok. 127 mln zł. Budowa nowego pasa startowego i nowego terminalu pasażerskiego na lwowskim lotnisku to jeden z głównych elementów przygotowań miasta do turnieju finałowego mistrzostw Europy w 2012 r. Wszystkie środki na tą inwestycję pochodzą z budżetu państwa. Generalnym wykonawcą prac na lotnisku, jak również na stadionie we Lwowie, jest doniecka kompania "Altkom".