"Po raz pierwszy w historii przygotowań do ME jeden z poziomów prowadzenia działalności promocyjnej został przekazany miastom. Każde będzie mogło mieć czterech lokalnych sponsorów. Dzięki temu miasta będą bardziej zaangażowane w przygotowania i naturalne, że będzie im bardziej zależeć na lepszym przygotowaniu do turnieju" - powiedział Olkowicz po warsztatach dla przedstawicieli miast-organizatorów, w których udział wziął m.in. dyrektor UEFA ds. Euro-2012 Szwajcar Martin Kallen. Według Olkowicza, udział sponsorów lokalnych stworzy miastom możliwość odzyskania części kosztów poniesionych na organizację turnieju. "Jeśli natomiast uda im się na tym zarobić, to tylko pogratulować zaradności" - dodał. Jak poinformował, mimo możliwości pozyskiwania sponsorów lokalnych, w tzw. strefach kibiców znajdować się będą reklamy wyłącznie sponsorów UEFA. Ubiegłoroczne ME w Austrii i Szwajcarii miały 14 sponsorów. Sześciu z nich to partnerzy strategiczni UEFA, współpracujący również przy okazji innych imprez organizowanych przez europejską federację. Kolejna grupa to czterech sponsorów wyłącznie Euro-2008. Dodatkowo oba kraje współorganizujące imprezę wybrały po czterech "sponsorów narodowych". "Podpisywanie kontraktów ze sponsorami globalnymi jest wyłączną domeną UEFA, podobnie jak sprzedaż biletów czy praw telewizyjnych. O wyborze partnerów narodowych i miejskich rozmawiamy jednak wspólnie" - wyjaśnił prezes rządowej spółki PL.2012 nadzorującej przygotowania do Euro-2012 Marcin Herra.