W opinii Tisa, który uczestniczy w seminarium zorganizowanym w Kijowie przez Centrum Informacyjne "Ukraina-2012", niezwykle istotne jest zapewnienie dziennikarzom, nie tylko sportowym, dobrych warunków pracy i dostępu do wszechstronnej informacji poza stadionami piłkarskimi. Niemiecki specjalista przypomniał, że przedstawiciele mediów pracują codziennie, a mecze odbywają się co kilka dni. Czas pomiędzy spotkaniami piłkarskimi miasta goszczące turniej powinny dobrze wykorzystać, przekazując dziennikarzom jak najwięcej informacji promujących zarówno samo miasto, jak i region i cały kraj. "W swoich centrach prasowych UEFA będzie dostarczać dziennikarzom tylko informacje o stronie sportowej mistrzostw. Interesujące fakty i dane o mieście musi zapewnić miejskie centrum prasowe. To ostatnie, nawiasem mówiąc, powinno pracować przez całą dobę" - podkreślił ekspert. Stefan Tis radził uczestnikom seminarium, wśród których byli zarządcy i rzecznicy stadionów, lotnisk, rad miejskich, a także firm w różny sposób związanych z Euro 2012, aby traktowali przedstawicieli mediów jak "ważnych klientów". "Ci zaś, jak wiadomo, zawsze mają rację" - podsumował. Elementem, na który - zdaniem Tisa - zwrócić trzeba szczególną uwagę, jest organizacja podróży mediów pomiędzy miastami. Z uwagi na bardzo duże odległości i czas podróży warto zadbać, aby dziennikarze wyposażeni zostali w bogaty zasób informacji. Pozwoli to "zagospodarować" okres spędzony w drodze z korzyścią zarówno dla reporterów jak i dla gospodarzy mistrzostw.