Piechociński we wtorek spotkał się z władzami Krakowa, aby zapoznać się ze stanem przygotowań miasta do piłkarskich mistrzostw Europy. - Kraków, jeśli chodzi o całość przygotowań, jest na pierwszym lub drugim miejscu - powiedział dziennikarzom po spotkaniu. - Pod względem infrastruktury hotelowo-transportowej jest lepszy niż Poznań. Modernizacja stadionu jest bardzo zaawansowana, więc można ocenić, że Kraków na dziś jest numerem jeden - dodał. Rozbudowane lotnisko w Krakowie i lotnisko Pyrzowice, jako alternatywne; najlepsza w kraju baza hotelowa; świetnie posadowiony stadion, który jest dobrze skomunikowany z dworcem - to według parlamentarzysty, najmocniejsze atuty organizacyjne Krakowa. Zdaniem Piechocińskiego, wyzwaniem dla miasta jest stworzenie nowej koncepcji organizacji transportu publicznego. - Kraków, będący perłą polskiej architektury, był budowany, gdy nie myślało się jeszcze o samochodach. Teraz widzimy, jak bardzo potrzeba tu nowej organizacji ruchu, nie tylko na czas Euro, ale i na co dzień - wyjaśnił. Wiceszef sejmowej Komisji Infrastruktury dodał, że Międzynarodowy Port Lotniczy w Balicach pod Krakowem musi być rozbudowany, bo jego obecna przepustowość jest o 40 proc. za mała w stosunku do wymogów UEFA. Funkcjonujące już między lotniskiem w Balicach a centrum Krakowa połączenie szynobusowe powinno być rozbudowane, najlepiej do dwóch torów. Dziś szynobusy jeżdżą wahadłowo po jednym torze. Według Piechocińskiego, ważnym zadaniem przed Euro będzie też dokończenie północnej obwodnicy Krakowa. Dzięki tej inwestycji udałoby się domknąć pętlę drogową wokół całego miasta. Parlamentarzysta zapowiedział, że rząd - na wniosek Ministerstwa Infrastruktury - prawdopodobnie podejmie wiosną decyzje umożliwiające włączenie północnej obwodnicy Krakowa do zasobów dróg krajowych. Jeśli tak się stanie, inwestycja zostanie przyśpieszona, bo będzie się mogła w nią włączyć Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.