Podczas kończącej się w czwartek we Wrocławiu konferencji Press Euro Bykowski podkreślił, że organizacja turnieju jest trampoliną, która pozwala zaistnieć miastom-gospodarzom turnieju w szerokiej świadomości społecznej i "miasta potrafią z tego skorzystać". "Liczba komunikatów medialnych płynąca z tych ośrodków pokazuje, że jest to temat szalenie interesujący, ale trzeba pamiętać, że te przekazy nie są związane tylko ze sportem. Dotyczą także spraw społecznych, kulturalnych i gospodarczych. (...) Mistrzostwa Europy niosą ze sobą duże oczekiwania i są ogromną szansą na skok cywilizacyjny dla Polski. Czy się nam udało przekonamy się dopiero po zakończeniu turnieju, ale dla miast-gospodarzy i Polski to będzie dopiero początek" - dodał. Ludmyla Dunec, która na konferencji reprezentowała Urząd Miasta Lwowa, przyznała, że obecnie dla wielu europejczyków Lwów jest całkowicie nieznany, a kibice, którzy przyjadą na Euro zobaczą nową dla siebie kulturę i tradycje. "Chcemy, żeby po mistrzostwach nasze miasto dalej przyciągało turystów, dlatego promujemy je jako przyjazne dla ludzi, nowoczesne i ekologiczne. Realizujemy dwie osobne strategie, jedną promującą Lwów jako miasto i drugą, które przedstawia je jako gospodarza Euro 2012" - tłumaczyła. Z kolei w Poznaniu organizatorzy turnieju postawili na organizację wielu akcji społecznych, których celem jest promocja stadionu piłkarskiego nie tylko jako areny sportowej, ale ważnego elementu w życiu społecznym miasta. Pomóc w tym mają takie akcje, jak np. "Krewni Euro", "Rada ambasadorów", "Przyjazny stadion" czy "Śniadanie na murawie". "Rozpoczęte przez nas akcje, które promujemy m.in. za pośrednictwem portali społecznościowych, stały się bardzo rozpoznawalne. Dzięki temu na stadionie cały czas coś się dzieje i stał się on dla mieszkańców niezwykle ważnym miejscem" - powiedział Michał Prymas ze spółki Euro Poznań 2012. Podczas trwającej od środy konferencji Press Euro omawiane były m.in. kwestie dotyczące organizacji turnieju, transportu i logistyki oraz problemy związane z marketingiem politycznym - m.in. ochrona praw sponsorów imprez sportowych i działania wspierające sprzedaż produktów licencyjnych. Poruszano także zagadnienia dotyczące centrów pobytowych i pracy mediów w czasie Euro 2012. Konferencja Press Euro organizowana jest przez miesięcznik Press od 2008 r. Po raz pierwszy odbyła się w Poznaniu, w 2009 r. w Gdańsku, a rok temu w Warszawie. Patronat honorowy nad tegoroczną edycją Press Euro objęli ambasador Ukrainy w Polsce Markijan Malskyj, spółka PL.2012 i Polski Związek Piłki Nożnej. Patronem medialnym imprezy jest PAP.